Saturday, September 6, 2008

folkemmet ska hjälpa mig mot krossat hjärta

gamla knep funkar inte. men jag är alltid lika fånig när hjärtat tryter. när ignoransen och konsten för att överleva är ett faktum så vill jag göra saker som att kasta sten på ditt fönster och sjunga en sån karl med gitarrkomp. inte för att jag kan spela gitarr, men i fantasin kan jag allt.

om sex timmar ska jag stiga upp för att koka grönsaker till min matlåda. för första gången i min karriär som arbetare så känner jag behovet av att bli vän med någon på jobbet. jag trodde aldrig att jag skulle vilja bli vän med en medelålders kvinna inom vården. men fan, vad jag gillar verkligheten när den spelar mina fördomar ett spratt.

och när jag spelat gitarr och sjungit så ska vi lyssna på mashed potato time med ronettes och heaven med robyn hitchcock.

No comments: