Saturday, June 2, 2007

hur du än gör så kommer det ändå att gå förbi en mupp i led zeppelin-tröja och le. man sitter på tåget från krylbo och bannar sig över killen som ler och tanten som är bitter för att hon snart ska börja jobba. förmodligen tänker de att jag är en lortfia. men det är få gånger jag känner mig så vacker som när jag klär på mig direkt, säger hejdå och avslutar med en puss. från att göra tio klädbyten och låta mig nedslås på ett ställe som hemköp till att vakna och använda gårdagens trosor. jag vet inte, men det får mig att känna mig som en man.

när jag några timmar senare går på stan med mamma så hittar jag ett par led zeppelin-toffloråhlens. what! om detta ska jag berätta. förnuftet hejdar mig och säger att dina vänners reaktion kommer att vara: jaha, och?!

jag tycker om mina vänner, men jag tycker inte om led zeppelin.

No comments: