Saturday, March 17, 2007

solen lyser utanför, men det blåser så förbannat och känslan av att något glider en ur händerna gör sig påmind. jag är den typen som vill kämpa för saker. fast orken är sällan tillräcklig för att kämpa.

mina glamorösa skills är föga, men jag har ett sånt otroligt sug för att pimpla vin, lyssna på bryan ferry, vara föbannat självgod, skratta med mina vänner och lipa åt dem jag inte gillar. jag känner mig som en per hagman-wannabe med mina pubertala fantasier. mitt enda fösvar är att tankarna är min räddning. de får verka som vita hästar när det bara står bruna i hagen utanför. och jag fortsätter att tala om mig själv i tredje person.

nå, när jag blundar så höjer jag glaset med lisa och därför tillägnar jag idag a hard rain's a-gonna fall till henne.

3 comments:

Anonymous said...

jag drömde härom natten att jag blev frestad av att vaara otrogen av stellan skarsgard som senare i drömmen pa nagot vis skulle förklara sin kärlek till mig da var en mäktig kvinna som ägde nagot stort fashion företag..

idag sa jag stellan pa svts webb tv. han var inte lika frestande längre. kanske ska starta en blogg.. ja skriver ju alltid ända...

grät när jag diskade.

puss.
e.

Anonymous said...

Heil!

Det är ett jävla tjötande om bloggar överallt. Bara för att jag vill vara en indie wiz man så måste jag väl fortsätta med min poesiblogg och piffa upp den med lite nakenbilder eller nåt. Fast egentligen orkar jag ju inte.
Nåja, trevlig läsning var det här. Är det skoj att blogga? Jag tycker oftast liknande projekt tar upp en massa tid eller är lite menlösa efter ett tag. Tja, vad tycker du?
Och framför allt... då jag ju har en massa tid... ska jag börja på en ny mojäng tro? Och i så fall, hur kinky 1 till 10, hur arty 1 till 10 och hur ärlig 1 till 10? Svåra saker.
Kräver sin man eller kvinna.
Jo.
Men vafan.
I alla fall så tyckte jag en hel del av ditt bipolära tänkande är likt mitt eget. Är du också borderline? Fast jag vet inte om jag litar på dessa titlar numera.
Synd är ju att jag har min övriga problematik, annars hade vi säkert kunnat blivit ett rasande neddrogat par. Kan verka illa för gemene man men vi hade i alla fall haft roligt.
Att vänja sig vid att livet är grått och trist, är lite svårt när man är född i fantasins festivaliteter.


Big Jim

Anonymous said...

Det är så fint nät du tillägnar mig, och andra, saker. Det ska jag också börja med.