Friday, March 23, 2007

tell them they can laugh at me but don't forget your date with me

ibland vaknar man och ibland vaknar man på riktigt. när jag naken går runt i din lägenhet och slutligen sätter mig på huk vid dina skivor så vet jag vad jag ska skriva om. to the end, och jag tillägnar vartenda ord till de tre männen i mitt liv.

den första slog ner som ett bombnedslag i en adidasjacka och sjöng om pojkar och flickor. det var han som fick min mamma att betala en okej-prenumenation och det var han som fick mig att förstå att sexualitieten existerade. och det var han som fick mig till att onanera till suspekta sexspalter.

den andre, när vi slutligen efter alla jävla år konstaterat att det aldrig blev som vi önskat och när jag efter två dygns vakenhet äntligen lyckats somna så väcks jag av att videon dyker upp på vh1. jag ringer till mamma och säger att jag inte orkar mer. och det enda jag tänker minnas är allsången till beach boys i din bil och kriget som vi förde mot världen.

den tredje, mina tankar är för stora så de får inte plats i verkligeheten, men ibland när jag vaknar är jag så jävla lycklig för att jag ligger just där jag ligger, trots att du inte har fått ditt jävla morgonkaffe. efter att jag har fifflat med dina skivor slår jag mig ner i fåtöljen med kaffekoppen och konstaterar att jag sitter där jag sitter. just då är du inget annat än vacker.

om det bara har varit för några sekunder av evigheten så har ni underlättat min andning så föbbannat så ger jag er to the end. och det är banne mig kärlek på sofies sätt!

annars så ger whisky en äcklig bismak av ambulans.

1 comment:

Anonymous said...

Hanja! Kabashna!